• Kalendarz ciąży

    Ciąża tydzień po tygodniu. Przydatne wskazówki

  • Zdrowie

    Jak dobrze się odżywiać w ciąży.

  • Ćwiczenia

    Jak się przygotować do ciązy i utrzymać dobrą kondycję.

  • Wskazówki

    Praktyczne porady, przydatne w każdym etapie ciąży.

Kalendarz ciąży

Za niespełna 300 dni urodzisz swoje dziecko, będzie to okres niezwykle emocjonujący w Twoim życiu. W tym czasie Twoje ciało będzie ciągle się zmieniało. Aby poznać szczególe informacje zapraszamy do zapoznania się z poszczególnymi tygodniami ciąży.

Kalendarz ciąży powstał po to aby towarzyszyć Tobie od pierwszego tygodnia ciąży. Znajdziesz tu wiele praktycznych wskazówek oraz ciekawych porad, które pomogą Ci w bezproblemowym przejściu ciąży. Poznasz informacje na temat zdrowego odżywiania w ciąży, poprawy samopoczucia oraz wiele innych wiadomości.

Dowiedz się więcej o dniach płodnych.

Jeśli chciałabyś schudnąć zapraszamy do zapoznania się z dietą dukana.

Nowe artykuły - Kalendarz ciąży

Jak radzić sobie z bólem pleców

bol-plecow

Zarówno kręgosłup, jak i mięśnie grzbietu są w czasie ciąży bardzo obciążone. Dodatkowo pod wpływem hormonów rozluźniają się stawy biodrowo-krzyżowe. Umożliwi to dziecku łat­wiejsze przyjście na świat. Niestety jednak, na skutek tych procesów kręgosłup pozbawiony jest wsparcia, a musi przecież dźwigać dodat­kowy ciężar. (więcej…)

Żylaki w czasie ciąży

zylaki

Żylaki to w czasie ciąży niezwykle częsta przypadłość. Na szczęście większość po porodzie znika bez śladu. Ponieważ jednak nie ma żadnej gwarancji, że tak się stanie, dobrze żebyś jak najwcześniej zaczęła zapobiegać ich powstaniu.
(więcej…)

Gimnastyka w wodzie

basen

Gimnastyka w wodzie z pewnością doda ci energii i sprawi, że twoje zaokrąglające się ciało będzie poruszało się bez wysiłku i z gracją. Regularne wizyty na basenie poprawią również nastrój i napełnią optymizmem. Nic dziwnego, że ten przyjemny sposób gimnastyki, doskonale wpływający na duszę i świetnie przygotowujący ciało do porodu, jest polecany wszystkim kobietom. Naturalnie, powinnaś wcześniej skonsultować to ze swoim lekarzem. (więcej…)

Alergia w ciąży

alergia

Alergia, czyli nadmierna reakcja całego organizmu na substancje zwane alergenami, to coraz powszechniejsza dolegliwość w dzisiejszych czasach. Niestety, reakcja ta zwykle utrzymuje się również w okresie ciąży. Jeśli istnieje konieczność sięgnięcia po leki, pamiętaj, że tylko lekarz może zdecydować, które preparaty i w jakich dawkach powinnaś teraz przyjmować. Sama się nie lecz! Niewłaściwie dobrany lek może źle wpłynąć na rozwój twojego dziecka. (więcej…)

Skurcze łydek i stóp

noga_kobiety

Skurcze łydek i stóp to dość powszechną dolegliwość w ostatnich tygodniach ciąży. Przyczyną tego stanu rzeczy są zakłócenia w prawidłowym krążeniu krwi, a także niedobory wapnia i magnezu. Jak zapobiegać skurczom?
Jeśli skurcze łydek bardzo ci dokuczają i zakłócają sen, powiedz o tym lekarzowi i poproś, żeby przepisał ci preparat zawierający magnez. Oprócz metod farmakologicznych możesz też unikać nieprzyjemnych dolegliwości w inny sposób: regularnie uprawiaj ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie.
(więcej…)

Ćwiczenia ciążowe

ćwiczenia ciążowe

Ćwiczenia fizyczne podnoszą kondycję i pomagają przygotować ciało do wysiłku nadchodzącego wielkimi krokami. Gimnastyka przedporodowa jest obowiązkowym punktem programu wszystkich szkół rodzenia. Na takim kursie dowiesz się, jak zachęcić swoje ciało, aby brało aktywny udział w porodzie. Nauczysz się też prawidłowo oddychać, co sprawi, że ból będzie mniejszy, a poród przebiegnie szybciej. Prowadzący zajęcia pokażą ci także rozluźniając ćwiczenia relaksacyjne. (więcej…)